Home Bydlení Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae: Rozloučení s V12

Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae: Rozloučení s V12

0

Aventador se spalovacím motorem se vyrábí již od roku 2011.
Od Jakub Jesenská Naposledy aktualizováno červenec 28, 2021
Společnost Lamborghini se stejně jako ostatní automobilky snaží modernizovat své výrobní portfolio a současně se připravuje na éru elektrifikace. Aventador LP 780-4 Ultimae jako kupé neb roadster je proto posledním propracovaným modelem italské značky s tradičním agregátem V12.

Vedení Lamborghini už avizovalo, že brzy přijde na svět nová vlajková loď, která bude mít nový pohon i design. Aventador LP 780-4 Ultimae proto lze vnímat i jako velkou rozlučku s velmi propracovaným vozem, který v sobě kombinuje to nejlepší z předchozích verzí. Aventador se spalovacím motorem se vyrábí již dekádu tedy od roku 2011.

Spalovací motor, který využívá Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae, v sobě kombinuje design verze Aventador S a techniku ​​variantu Aventador SVJ. Novinka má tradiční DNA modelu Aventador, jen s tím, že má upravenou aerodynamiku a některé prvky designu. Podle automobilky je to definitivně nejlepší Aventador.

Aventador LP780-4 Ultimae si jako poslední firemní mohykán tedy uchovává konvenční pohonné ústrojí. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru je v tomto případě naladěn na 780 koní (574 kW), což v praxi znamená o 40 koní více než v případě zmiňovaného předchůdce modelu Aventador S a o 10 koní více než v případě speciální verze Aventador SVJ.

Aventador LP780-4 Ultimae se bude vyrábět ve verzi kupé v limitovaném počtu 350 exemplářů a jako otevřený roadster v limitovaném počtu 250 kusů. Pod kapotou se bude skrývat V12 supersšortový motor, se kterým vůz na stovku z klidu zrychlí za 2,8 sekundy a maximální rychlost bude stanovena na 355 km / h. Interiér je bohatý na materiál Alcantara a některé prvky jsou zase z uhlíkových vláken.

Vylepšenou techniku ​​doplňuje také upravený vzhled, přizpůsobený hlavně zlepšené aerodynamice i přítlaku. Specifický je přední nárazník, zadní přítlačný spoiler je pak aktivní, jeho poloha se mění ve třech pozicích podle potřeby. Nastavení kromě tří tradičních režimů (Strada, Sport a Corsa) zpestřil i mód s individuálně přizpůsobeným chováním jednotlivých systémů automobilu (Ego).

„Model Aventador LP 780-4 označuje finální, nejčistší výrobu atmosférické V12 Lamborghini. Přináší zásadní dvanáctiválcový zážitek, pokud jde o nenapodobitelný design, technické řešení a nejemotivnější zážitek z jízdy. Na o nakonec, je to závěrečný Aventador, který završuje mimořádnou éru naší značky, „reagoval na příchod nového vozu generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann.

NO COMMENTS

Exit mobile version